Według danych Urzędu Regulacji Energetyki w I kwartale tego roku sprzedaż biokomponentów na terenie naszego kraju była niższe niż przed rokiem. Nie wróży to dobrze w perspektywie wyższego niż rok temu poziomu NCW. Taka sytuacja znajduje jednak wytłumaczenie w postaci bardzo ostrej zimy, która znacząco utrudniła obrót paliwami z dodatkiem biokomponentów.

Według danych Urzędu Regulacji Energetyki w I kwartale tego roku sprzedaż biokomponentów na terenie naszego kraju była niższe niż przed rokiem. Nie wróży to dobrze w perspektywie wyższego niż rok temu poziomu NCW. Taka sytuacja znajduje jednak wytłumaczenie w postaci bardzo ostrej zimy, która znacząco utrudniła obrót paliwami z dodatkiem biokomponentów.

Średnio 4,69 zł za litr Eurosuper 95 i 4,40 zł za litr oleju napędowego będziemy płacić podczas czerwcowego weekendu. Od poprzedniego czwartku ceny spadły średnio o 2 grosze na litrze. Z kolei od 20 maja, kiedy odnotowaliśmy rekordowy w tym roku poziom cen, Eurosuper 95 staniała o 6 gr/l, a olej napędowy o 5 gr/l.

Według szacunków Agencji Rynku Energii konsumpcja benzyn w Polsce w pierwszym kwartale 2010 roku zmniejszyła się o 5,6 proc. rok do roku i wyniosła 922 tysięcy ton – poinformował PKN Orlen w komentarzu do wyników kwartalnych.

Orlen dzisiaj opublikuje wyniki po l kwartale. Analitycy liczą na to, że przychody Orlenu w tym okresie wzrosły w ujęciu rok do roku o ponad 20 proc. Koncern miałby ich zdaniem wykazać zysk netto na poziomie prawie 600 mln zł zamiast ponadmiliardowej straty sprzed roku.

Zanotowany przez Grupę Lotos dyferencjał Ural/Brent wzrósł w I kw. 2010 roku do 1,05 USD na baryłce z 0,81 USD w takim samym okresie rok wcześniej. Modelowa marża rafineryjna PKN Orlen spadła w kwietniu tego roku do 3,60 USD na baryłce z 4,90 USD w marcu tego roku i z 4,40 USD w kwietniu roku 2009.

O ile w przypadku rynku olejów motoryzacyjnych 2009 rok przyniósł zahamowanie dotychczasowych trendów wzrostowych to w przypadku olejów przemysłowych można mówić o znaczącym załamaniu na rynku. Eksperci z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego uważają jednak iż rok 2010 najprawdopodobniej przyniesie poprawę i wyraźną, aczkolwiek nierównomierną, odbudowę rynku.

Kolejny rok z rzędu rośnie konsumpcja paliw na nadwodnych stacjach Grupy Lotos. Po zeszłorocznym sezonie letnim spółka odnotowała na marinach w Trójmieście i Łebie 26 proc. wzrost sprzedaży. Zdaniem spółki sezon motorowodny 2010 zapowiada się równie obiecująco.